tisdag 23 oktober 2007

Seriöst

Ok, kan någon tala om för mig varför det skall vara så svårt att gå vidare?

Naturligtvis tillsattes tjänsten jag verkligen ville ha av en annan sökande. Att satsa allt på ett kort är mitt största återkommande misstag. Och oj vilka stora misstag jag gjort. Det enda som egentligen går att göra är att skratta åt eländet. Ändå finner jag ingen som helst humor i att mitt liv för tillfället kan liknas med en brant uppförsbacke med mycket slit och lite nöjje. Bitterhet är mitt mellannamn.

Om ett par dagar är jag i Kina. Den enda oas som kan skymtas på några mil. En mindre plan raksträcka innan uppförsbacken tar fart igen. Den 14:e åker jag ned till Skåne igen. Delar av mig är sugen på att stanna kvar. Det kanske finns en plats ledig på IKEA Malmö där jag kan fortskrida min icke befintliga karriär.

För helvete.

Inga kommentarer: