onsdag 7 november 2007

Inte alla chips i påsen


Jag har råkat ut för en mental kollaps. Under denna stund av intelligensbefrielse så tryckte jag in ett allt för litet minneskort i en allt för stor kortläsare på den bärbara datorn. Skulle ladda över lite bilder från mobilen och stötte på problem med att usb-kabeln glappade och tappade kontakten med datorn om och om igen. I ett ögonblick av irritation tog jag således ut minneskortet ur telefonen och tryckte in det i läsaren. Allt för sent upptäckte jag mitt misstag. Jag har gjort allt jag kan komma på för att få ut chippet, men det sitter fortfarande kvar. Jag har petat med nålar och försökt få tag på kanterna och dra ut det, jag har skakat datorn och hållt den upp-å-ner, jag har till och pressat dammsugarens munstycke mot läsarhålet. Allt utan resultat.

Äger någon några hjärnceller mer än mig och kan hjälpa mig med detta pikära problem? Alternativt äger en väldigt smal och tunn pincett?

Belöning utlovas

3 kommentarer:

Svaret sa...

Du är så duktig vännen ;) //Joel

Anonym sa...

Tack för igår, väldigt gott, kul och intressant om inte annat...
Du är liten, men naggande god! Puss

Maria sa...

Nejdu vännen! Nu måste du berätta vad du har haft för dig i Kina!!! Jag är ju så nyfiken =). Hoppas att allt är bra med dig! Jag åker till Oz om 9 dagar, jihooo! Puss och kram