torsdag 6 mars 2008

jag tar mig i kragen

Idag har varit en dag med många blandade känslor.. Jag inser att jag har en hel del att jobba med och en ganska stor press på mig själv att lyckas i många avseenden, inte bara på jobbet utan även privat. Det underbara vädret som mötte mig när jag stämplade ut från IKEA idag gjorde mig lite tvetydig gällande om och hur jag skulle orka träna. Gymväskan vägde tungt på axlarna men även tungt i sinnet. Det tar ut sin rätt att endast få 4 timmars sömn och sedan slita hårt direkt på morgonen. Lite skrattretande kom jag dessutom på i morse att jag gått upp hela 40 minuter för tidigt.. Haha. Inte vad man vill komma till insikt med när klockan inte ens nått halv fem. men till syvende och sist blev det dock en bra dag. Jag skippade gymmet och tog en vända i Skatås istället. Sprang 8:an med förvånansvärt lätta steg, tog för säkerhets skull en löptur hem från motionsslingan också... Landade väl på strax under milen. Avslutade träningen med mag- och ryggövningar i lägenheten.

Jag tar mig sakta men säkert i kragen. Nu gäller det bara att trappa upp..

Inga kommentarer: