lördag 17 oktober 2009

Smäll på fingrarna

Jag har funderat länge och väl på vilken ursäkt jag skall dra för att förklara min brist att uppdatera bloggen... Jag kan inte riktigt hitta en bra så jag låter bli att ens försöka mig på en..

Sedan 16e augusti är jag sambo med Mattias. Det känns galet bra trots bristen på kvadratmeter att bre ut oss på. Vi har sedan maj frenetiskt sökt ett förstahandskontrakt på en hyresrätt med mer än 35 m2, men kammat fullständigt noll. Det är inte en jekel som vill hyra ut något till oss, vilket jag antar delvis beror på att de anser att jag sitter tryggt med min bostadsrätt och därmed inte bör ta någon annans plats i bostadskön. Hur som haver så har vi således börjat gå på visningar av bostadsrätter. Det är en smärtsam historia att med enbart en full lön hitta en fräsch lya i östra centrum. Vi blev kära i en två på stampen och fick våra hjärtan krossade när trycket var så hårt på budgivningen att den slutade på 2,05 mille.. (Jag säger bara jisses vilken tokig bostadsmarknad vi har just nu)

Imorrn, på måndag och på tisdag gör vi nya försök..

Löv

1 kommentar:

David Bergman sa...

Grattis till det lyckande samboskapet! Varför är det ingen som vill köpa min lägenhet när marknaden är sådan?? Hälsar på i helgen så slår dig säkert en pling :) kram