fredag 1 juni 2007

Jag är här och nu



Det sägs att gräset alltid är grönare på andra sidan staketet och att man inte ska luras till att alltid sukta efter det man inte har. Jag tycker dock inte att detta speglar hela sanningen. Om man aldrig vågar drömma så vet man varken vad man har eller vad man går miste om. Ibland är det faktiskt grönare på grannens tomt, och ibland är det faktiskt värt att flytta på sig. Det är huruvida inte alltid lätt att avgöra om det man har är bättre än det som erbjuds, men det finns en fråga man kan ställa sig; "Känns det som om jag nöjer mig eller är jag verkligen nöjd? Det finns nämligen en väsentlig skillnad.

Jag har lovat mig själv att inte nöja mig om det finns något jag är mer sugen på. Jag är skyldig mig själv att sträva efter det bästa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj så sant, kan inte annat än hålla med!!