onsdag 6 juni 2007

"Vi fick i alla fall sex"

Jag hade en helt underbar kväll igår! Det började med att Mickan frågade om jag skulle med till Slottsskogen och dricka lite öl. Ludde och hans polare skulle gå på Nas konsert och ville värma upp med lite bira i solen. Jag hängde gladeligen på, man är ju inte sen med att tacka ja till trevligt sällskap, alkohol och svensk sommar.




Efter att i rask takt ha fått i mig 4 coronas (ja, jag vet att det är typisk tjejdricka!!) så började det verka som en lysande idé att fortsätta på samma spår på något Linnéhak. När grabbarna hoppade upp på sina cyklar och begav sig ner till spelningen så drog vi också vidare.

På vägen ner till Linnéterassen blev vi omsprungna av två killar som hade sprutat lite väl mycket parfym på sig. "Åhh, det luktar man" kastade Ida ur sig, varpå hon ropade tillbaka killarna så att de fick gå förbi en gång till och lämna än mer härlig mansdoft efter sig.


Se och lär av dessa grabar om ni vill att tjejer ska ropa efter er

På Linnéterassen var det knökat med folk och vi fick stå och hänga ett tag innan det blev något bord ledigt. Jag hittade en ruskigt trevlig nollåtta att språka med under väntetiden. Vår humor var exakt likadan vilket ledde till bisarra samtal och rövarhistorier. Andreas, som han hette, drog vidare till ett annat ställe med sina kollegor men vi skulle höras längre fram om det blev utgång på Avenyn.

Efter att ha försökt övertalat herrarna vid bordet bredvid att det vore på sin plats att fira den stundande nationaldagen med det svenskaste av allt, en turkisk peppar shot, så begav vi oss vidare ut i natten. I samma stund som vi lämnat Linné så dör min mobil. J**la sk*t. Vi inser till vår förtvivlan att vi inte kommer att kunna stråla ihop med Andreas, attans. Men som en skänk från ovan så hittar vi en hjälpsam kille som lånar ut sitt mobilbatteri till oss så att vi kan hämta numret och lägga över det på Idas telefon. men turen tar inte slut här, för strax efter hittar vi hundratals lappar på gatan med siffran 6 på, varpå Ida konstaterar att hur kvällen än kommer sluta så "fick vi i alla fall sex".

Färden går, om än väldigt vingligt, ned mot Vasastan. Vi gör ett pitstop på gamla Noon och till mitt stora förtret så blir det nödvändigt att dricka en lakritsshot. Den behövde jag inte. Klockan har klämtat 01:30. Ganska så berusade lämnar vi stället efter en halvtimma och snubblar bort mot Avenyn. Längst vägen lånar vi en stackars killes solstol och kvalitetssäkrar den. Vi når Avenyn 02:00 och ramlar praktiskt taget in i Andreas som dykt upp med taxi. Som vanligt när det är sprit med i bilden så tar alla beslut så otroligt mycket längre tid att fatta, vilket leder till att vi till slut inser att vi faktiskt inte orkar betala in oss på något ställe. Vi vinkar av Andreas och pekar ut färdriktningen mot Valand fär honom. Nu är det hemgång som gäller. Naturligtvis har min spårvagn slutat gå och jag blir illa tvungen att traska hem. På axeln bär jag min 4 kilo tunga träningsväska. pjuuh.

Huvudet når kudden 03:17. Alarmklockan ringer 08:00. Jag har mått bättre än vad jag gjorde i morse, men fasen det var lätt värt det!

Inga kommentarer: