måndag 11 juni 2007

Malmö, Köpenhamn och Göteborg

Åkte "hem" till Malmö i helgen. Hade en jobbintervju under fredagen, den gick bra men jag är ruskigt osäker på hur jag vill göra om jag får jobbet. Det vore fullkomligt idiotiskt att tacka nej till en tjänst som Affärsutvecklare men samtidigt så handlar ju livet om mer än bra titlar och pengar. Jag trivs så bra i Göteborg och jag har min lägenhet här som jag älskar. Människorna, barerna, naturen och skärgården. Det är så mycket med västkusten som får mig att känna mig hemma. Nåväl, onödigt att ens fundera på frågan innan jag ens vet om jag fått jobbet.


Efter att intervjun var avklarad så käkade jag en härlig långlunch med mamma å vinet vi drack steg till huvudet i värmen. Det snurrade rejält när jag reste mig upp. Vi struntade i att gå i affärer som vi egentligen planerat och promenerade istället ned till Västra Hamnen för att kolla på Quicksilver bowlriders, en turnerande värlstävling i skateboard. Det är något visst med skatarkillar. Det är inte direkt någon överdrift att påstå att majoriteten av alla tjejer är svaga för killar som kan hantera en bräda och som klär i skateboardstilen.
Under lördagen tog vi tåget över till Danmark. Det är så skönt att ha Köpenhamn så nära. Väl där testade vi den förarlösa Metron. Hur coolt som helst att som en riktigt fånig turist sitta längst fram i tåget och blicka ut över rälsen. Vi hoppade av i källaren till det lyciga varuhsuet magasín, där vi började mrogonen med en härlig frukost.




Sedan strosade vi längst Ströget och gick endast in i de allra bästa butikerna innan vi tog lunch.




Det var en härlig lördag. Soft och skön.

På söndagen tog vi en långpromenad. Sprang på Sofie och Johan, väldigt trevligt, länge sedan sist. Tog cykeln ner till Västra Hamnen och kollade på semifinalerna i Quicksilver bowlriders med Linnéa. Sofie och Johan dök upp efter ett tag. Solen stekte på rejält. Hade jag inte varit stressad för att åka med tåget ett par timmar senare så hade det varit riktigt gött med ett dopp i havet.




Inga kommentarer: