lördag 23 juni 2007

Fem tycker till

Det har blivit vardag igen. Jag är tillbaka på IKEA och livet flyter på i takt med att luften andas sommar och spontana äventyr. Dagarna är långa, jobbet är stressigt och under den gula tröjjan är kroppstemperaturen hög. Men de alltid så efterlängtade eftermiddagarna och kvällarna bjuder in till solsken, promenader men även en hel del svalkande öl på uteserveringar. Jag älskar den kalla sommarölen. När jag var liten så var min farfar bryggerimästare på pripps och jag minns att jag älskade de spännande studiebesöken bland alla stora koppartankar och den ljuvliga doften av humle. Jag trivdes då och jag trivs nu. Faktum är att jag trivs så pass mycket med mitt liv just nu att jag för första gången på väldigt länge inte letar efter någon. Jag står med båda benen på jorden och jag vet mitt värde. Jag tror att jag kommer finna en diamant när jag minst anar det. Jag är inte det minsta lilla orolig eller brydd. Men det är klart att en del ögongodis aldrig skadar.

Förra veckan lekte jag leken fem tycker till, ett mycket bra sätt för att få hjälp att fatta beslut när sinnet är förvirrat. Navelpiercingen är nu borta. Vad hade du svarat om jag frågat dig?

Jag tränar en hel del nu och det trivs jag med. Jag har bestämt mig för att vara fit under beachsäsongen 2007. Det är skönt att trivas med sig själv, och det är oerhört viktigt för mig. Appropå att trivas så kommer jag att fortsätta att vara en Ada ett tag till. Jobbet i Malmö gick till en annan kadidat. Jag är kvar i mitt hjärtas stad. Förlåt mamma och pappa, men jag är glad över att fortsätta bo här. Ni är välkomna hit när som, men jag är inte redo att komma hem riktigt än, speciellt inte då jag är mer benägen att kalla Göteborg än Malmö för mitt hem. Sann kärlek rostar dock aldrig.

Midsommar har kommit och varit. Den var oerhört trevlig. Jag spenderade den i Halmstad med otroliga mängder mat och alkohol och med ett grymt härligt sällskap Jag inser idag att jag är bortskämd med underbara vänner. Jag är lycklig.


2 kommentarer:

Svaret sa...

Hejsan vännen :) Du hade en kul midsommar? Själv var jag i Halmstad och festade, kul. Jag och Lina har gjort slut, tråkigt, men bra för båda.. Vi kan väll ta en fika snart.. pusskram

Anonym sa...

Hejsan! Jodå här uppe sken solen så vi satt ute nästan hela kvällen iof inlindande i filtar hela bunten men ändå, de e stort!! :)

Hoppas ni med hade det trevligt trots regnet, men det blir ju vad man gör det till :P