lördag 6 oktober 2007

rödtjut framkallar känslor

Det är lördag och jag hade tänkt att för en gångs skull inte gå ut. Detta höll sig i hela en timma från dess att jag slutat jobbet. När jag stod och lagade min middag bestående av stekt ris med paprika, morätter och lök med en stänk av kokosmjölk, så blev jag plötsligt sugen på lite rödvin till maten. Korken drogs ur Shiraz-vinet och ett stort (och då menar jag STORT) glas fylldes med härlig rödtjut. En tjugo minuter senare så sitter jag i min ensamhet och är på g att bli smålullig. Vilken tur att Patrik aldrig är sen på att ta ett glas, för nu börjar jag komma igång=)) Och tillsammans med suget efter mer alkohol kommer naturligtvis de obligatoriska känslorna av att det fattas något. Jag behöver hitta nån att lägga ner romantisk tankeverksamhet på. Varför är dte ingen som faller pladask för mig??? Jag som är ett kap... Eller?!!

Nu styr vi kosan mot Halta Lottas, vilket inte är att underskatta. Nära, billigt och bra. Inte Avenyn direkt men det duger bra för oss som bor i de Östra delarna. Imorrn måste jag upp kl 7 dock =((

Har jag sagt att jag älskar mina vänner?

Inga kommentarer: