torsdag 11 oktober 2007

Thursday, going on friday

Veckorna går sjukt snabbt numera, på samma sätt som den kalla bitande hösten. Frosten lämnar märken på bilrutorna på mornarna och jackan känns alldeles för tunn. Handskarna har fått en permanent plats i väskan bredvid plånboken och mobilen.

Appropå mobiltelefonen så har jag lyckats pajja några ganska vitala funktioner. Tydligen är det ingen bra idé att förvara den innanför sport-bh´n när man beger sig ut på en löptur. Jag har i och med denna lilla fadäs förstått att svett och elektronik inte är en bra blandning. Med anledning av detta har jag ringt min bror, som i egenskap av lillasysters räddare i nöden, lovat att hjälpa till med att fixa en ny leksak till mig. Blod är tjockare än vatten (och svett).

För övrigt är det fredag imorgon (uppenbarligen) vilket betyder att jag vägrat jobba och således är ledig. Jag planerar att sova ut, ramla ur sängen och i mina gympadojjor, ta en lång promenad och sedan äta en härlig frukost med fralla, yoghurt och cappucino. Därefter kanske jag söker lite jobb innan jag åker ner till Sportlife och spenderar en timma på trampmaskinen. Tror jag skall styra upp mitt bleka anlete genom att besöka solariet. Hoppas på en fika med Tess efter träningen som efterföljs av en after work tillsammans med den gamla klassen. Vasastan rocks! But hey, let´s swing it and play it by ear.

Fortfarande inget napp. Jädrans skit. Lagt ner det.

Inga kommentarer: