onsdag 17 oktober 2007

Ullared, gymet och finbesök



Sådär ja, då kan man bocka av Ullared från listan "ställen som man av en eller annan anledning bör besöka". Okej, jag fattar att låga priser är trevligt, men ärligt talat med facit i hand så kan jag inte påstå att jag förstår hysterin. Jag kom, jag såg och jag handlade, dock bara för 72 kronor. Bland fynden återfanns en dammvippa för 6kr, ett 5-pack svarta strumpor för 29kr, två paket hårnalar a´ 5:95kr samt fullkornsbröd för 15kr. Har jag glömt nått? Säkerligen. För alla som ännu inte satt sin fot på Gekås och därmed lyckats undvika detta svenska fenomen, kan jag berätta att ni missar gyllene tillfällen för köp av öron-/näshårs trimmer för 39kr, paraplyer för 14kr samt julstjärnor för 29kr. Börjar det klia i fingrarna? Är det av allergi mot kommersialismen eller bara gammal hederlig köpångest?

Jag är för övrigt sjuhelvetes trött. Sedan i fredags har jag snittat cirka 4 timmars sömn per natt. Sömnbristen började ta ut sin rätt redan igår, men jag ignorerade den. Idag kan jag utan minsta tvivel somna stående. Faktum är att jag på bussen hem somnade mitt under ett samtal med Patrik. "ÖÖHH!! Vakna! Du sover" ropade han irriterat.

Trots detta bevis på trötthet lät jag inte mig själv undslippa dagens motionsövningar på gymet. En mil på cykeln, 5km på löpbandet, 90 situps och en promenad senare så sitter jag som i ett närmast kallat komatillstånd i soffan. Det är så illa att inte ens Greys Anatomy kan hålla mig i schack. Nedräkning tills dess att de övre ögonlocken möter de undre har påbörjats.

Till helgen kommer Per ner å hälsar på. Jag har tackat nej till helgjobb, så nu är det fritt fram att hitta på något roligt på fredag, lördag och söndag. Ser fram emot det trevliga sällskapet.

3 kommentarer:

Svaret sa...

Hur kan du missa att skriva om Utklassningen på Fångarna på Gården, hihi /Joel

Anonym sa...

Är detta nån slags blogg för att ge vanliga, dödliga människor dåligt samvete? I så fall kan jag bidra med 1 timmes powerwalk imorse innan frukost och 1 timmes terränglöpning innan lunch. Hur många öl får man på det, approximativt? Eller du kanske har slutat med droger också?
Puss, gos och en liten bit kärlek

Cicci sa...

Gött Lovisa. Läste om dejten. Najs! Kärlek //C