måndag 7 januari 2008

En dag/vecka/månad som denna

Måndagen den 7:e januari har bjudit på en ganska meningslös dag med få utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Tanken slår mig att det går väldigt mycket upp och ned i mitt liv just nu. Den mest värdelösa dagen avlöser den mest underbara. Men jag är tacksam att jag har förmågan att uppleva både dalar och toppar, då det med största sannolikhet skulle vara jobbigare att leva i ett vakum där ingenting varken klassas som bra eller dåligt.

Jag är lyckligt lottad. Jag har vänner, familj, en mysig lägenhet, fantastiskt överflöde av elektronikprylar, mat i kylen (stundtals iaf), jobb och arbetsrelaterade förmåner så som gratis träningskort. Jag har ingenting att klaga på. Detta till trots är det såååå lätt att sjunga med i missnöjjets refräng.

Så med denna självinsikt avslutar jag dagens inlägg med en bild på någon som har det värre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sakna-Lisa-sjukan.. Hmmm... Ja, antingen försöka sig på en MSN dejt eller slå en pling till Lisa som saknar Cicci också!