torsdag 24 januari 2008

En deal är en deal

Har precis kommit hem från en långfika med Therese vilket var lika underhållande och trevligt som alltid. Tillsammans med latten avlöste sig samtalsämnena i vanlig ordning, och efter att ha avverkat sex- och kärleksliv (obefintligt i båda avseenden, sorligt som fan) flöt diskussionerna in på träning, eller för att vara mer exakt, bristen på den. Vi var överens om att träningsskorna legat lite för länge på hyllan och att vardagens lathet slagit oss hårt i magen. Med andra ord, det är dags för förändring, en stor sådan. Jag kom på att Per, den lille vältränade jäveln, erbjudit sig att betala min anmälningsavgift till Göteborgsvarvet som en form av födelsedagspresent (jag både hatar och älskar dig för detta!) Eftersom jag lockas och sporras av utmaningar så vill jag inte ge mig ensam in i striden och därför föll det sig naturligt att övertala Therese. Sagt och gjort, vi tog hand på att ta oss i kragen och träna stenhårt inför de 21 kilometrarna i helvetet!

Så nu är det snabba ryck, vi har bara lite mer än 3,5 månad kvar att gå från soffpotatisar till väloljade blixtar.. (ärligt talat, kommer det någonsin att hända??)

Per, du är underbar, men du kan ge dig fan på att jag kommer svära över ditt namn den 17:e maj när jag släpar mig runt Göteborg! Men om jag tar mig i mål så lovar jag att bjuda på fest efteråt!

1 kommentar:

Anonym sa...

ska du springa varvet?