måndag 11 februari 2008

en del av mitt hjärta....


Har precis kommit hem från en sista frukostdate med Joni...

Det finns endast ett fåtal människor som får mig att frivilligt stiga upp strax efter 7 på min lediga dag, Joni är en av dessa. På fredag lämnar han Göteborg för huvudstaden, med sig tar han en fin vänskap och därmed också en del av mitt hjärta.

Trots att flytten varit känd ett tag så har jag lyckats undvika att ta på problemet. Idag blev det dock så väldigt påtaglig och jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite halv. Inte för att vi delar någon form av kärlek i den traditionella bemärkelsen, utan snarare kanske för att han representerar en fin vän med energi, givmildhet och en röd tråd av oförutsägbarhet.

Jonis flytt innebär så många olika saker. Slutet på något gammalt, början på något nytt, oro och äventyr. Jag längtar själv efter förändring men når inte riktigt dit ännu.

Tack för frukosten söta du. Ses när vi ses!

Inga kommentarer: