måndag 24 mars 2008

alla som känner mig vet att..

.. jag är riktigt seg när det kommer till att göra mig i ordning på morgonen. Även om jag går upp först så lyckas jag ändå vara den som är klar sist... Speciellt Mickan å Clara verkar ha roligt åt denna personliga egenskap.. Men bered er på att häpnas för här kommer en överaskning som heter duga...

Jag försov mig i lördags och vaknade en hel timma efter att klockan skulle ha ringt! F*CK var det första ord som kom ur min mun när jag insåg mitt misstag. Jag visste redan innan jag kollat på klockan att jag bara måste ha försovit mig när det var solens strålar som väckte mig och jag på ett underbat sätt kände mig utsövd. Panik, panik, panik, fick jag när jag insåg att spårvagnen ner mot stan skulle gå om bara några minuter och jag inte hade mer än underkläder på mig. Jag tror inte att jag någonsin haft sådan fart under fötterna klockan åtta på morgonen. Endast 6 (!!) minuter efter mitt bryska uppvaknande så var jag påklädd, sminkad och på väg ner mot Redbergsplatsen. Jag visste att jag inte skulle hinna ner till centralen och komma med 40-bussen vilket innebar att jag blev tvungen att hitta ett annat alternativ för att komma i tid. Till min glädje insåg jag att det fanns en möjlighet att komma i kapp 40:an genom att ta 53:an till Brunnsbotorget! Sagt och gjort. Jag hann och fick till och med stå och vänta 5 min på Hisingen innan bussen dök upp.

Påsken har varit minst sagt skum...

Inga kommentarer: