måndag 3 mars 2008

En dag i solen

Idag var jag ledig. Det har varit en helt underbar dag som bjudit på en del överaskningar. Egentligen kan jag inte påstå att det det hänt särskilt mycket. På det stora hela har det bara varit jag, Therese och en jävla massa promenerande, men det kanske är just därför som jag är så nöjd med min lediga dag.

Halv tio plingade min älskling på dörren och vi gav oss ut på en morgonrunda innan frukost. Mot Kålltorp, förbi Torp, genom Örgryte och ner genom Lunden. Vi stannade som planerat på iems och Colorama. Jag hittade en tapet som skulle passa bra till köket, men jag kunde inte hitta det mönstret jag eftersöker till vardagsrummet. Halv tolv landade vi i mitt kök och drack kaffe, käkade frallor och åt fil med müsli. P3 stod på i bakgrunden när vi fortsatte leta tapeter på nätet. Efter frukosten gjorde vi ett besök till på Colorama. Jag hittade äntligen mitt mönster i en Cole & Son-kollektion. Överlycklig och nöjd. Jag skall handla och se till att fixa klart med tapetsering inom två veckor.

Strålande sol och inredningsinspiration fick oss att fortsätta promenaden. Vi gick mot Bäckebol. Under vägen hann vi tömma oss själva på både djupa som grunda tankar och idéer. Skrattade kluckande och av verklig glädje. I solen var det varmt.

IKEA, Mio, Jysk (!!) och sedan en promenad hem igen. Hann ta en fika i restaurangen på IKEA innan vi traskade tillbaka (jo det är sant, jag betalade för en kaffe och satt i en röd skinnbeklädd klippansoffa när jag drack den).



Nu sitter jag här i min etta och väntar på att gå ner och hämta min tvätt. Jag mår bra och är nöjd med min dag, men det bor en liten känsla av saknad i min själ....

1 kommentar:

Anonym sa...

sunshine..tack för en superhärlig dag! du är världsbäst och min sweetie:)