måndag 17 mars 2008

Vår (?)

Från vårväder som heter duga till en snöyra, och detta på bara ett par timmar... Jag bemödar inte ens att kommentera det närmre än så...

Jag hade en grymt skön dag i solen igår. Det behövs inte mkt för att få igång kroppens endorfiner och känna ett äkta välmående. Ibland kan det räcka med att byta sida från skuggan till solen, och vips så sprider sig ett leende över läpparna och stegen blir lättare. Och vad kan inte vara mysigare än att få njuta av en fin vårdag tillsammans med någon.. Pelle tog inte tåget förrän vid fem-tiden så vi kunde slappa tillsammans riktigt länge. Precis som vanligt kändes det tomt när han åkte. Lägenheten blir för stillsam och alla livliga dialoger blir till tråkiga monologer. Om jag tänker efter så är Pelle det närmsta jag har en relation med någon. Det är så lätt att umgås och stämningen så avslappnad. Uttrycket "delad glädje är dubbel glädje" kommer sig väl till pass. Jag är glad med dig min underbara vän! Ses snart igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en underbar dag/helg. Du höll livsgnistan uppe när jag mådde lite sådär. Får se om du är lika glad över att se mig i maj efter varvet ;)