lördag 29 mars 2008

Skitstövlar!

Jag blir så jävla förbannad!! Fick höra av Therese på bussen hem ikväll att det var en tjej i vår bekantskap som blivit jagad av 4 (!!) killar genom Vasastan!! Hon hade känt av att de stod och lurade i en passage och att situationen var obehaglig. När hon ökade stegen så gjorde de samma sak... Hon började kuta och likaså gjorde de.. Hon hann, tack vare att hon bodde så centralt, in i sin port och upp i sin lägenhet..

Så vad betyder då detta? Ska jag inte kunna gå hem som jag vill om kvällarna? Ska jag behöva vända mig om och kontrollera att någon inte är efter?

När jag steg av bussen vid Nordstan så var det första jag såg en tjej som låg ovanpå en annan och slog med knytnävslag mot dennes ansikte.. 5 personer rusade dit och stoppade misshandeln.. Men ärligt talat, vad fan är det som sker i Göteborg/Sverige??

Helvete heller att jag skall sluta röra mig som jag vill. Går hellre en kurs i självförsvar. Testa mig om ni vågar...

You SoB´s!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjärtat! Du MÅSTE vara försiktig när du envisas med att alltid traska hem! love u