söndag 30 mars 2008

Kärt återseende

Gårdagen blev väldigt blöt och det får jag sota för idag.. Men det var d värt... Efter en väldigt trevlig fest så skippade jag och Lovisa Magasinsgatan dit alla andra skulle och drog till Avenyn istället.. Rutinerade som vi är så såg vi till att sakta men säkert tränga oss förbi både Kreti och Pleti i kön. Gänget som vi lämnade bakom oss var ruskigt orutinerade när de sa att de var 15 stycken. Alla vet att det är smartare att dela upp sig i mindre gäng...och att man gärna skall vara bara tjejer... Killar nekas oftare.. Lämna de svaga bakom dig, i köerna på Avenyn är det var man (kvinna) för sig.. Det går alltid att hitta nya killar inne på stället =)

Jag hade riktigt trevligt och det var extra roligt att festa ihop med barndomskompisen Markus som också var på Nivå..

När jag vaknade imorse upptäckte jag dock att jag supit bort mitt busskort. Med facit i hand så var det kanske tur att jag missade vagnen hem och blev tvungen att gå. Hade inte gärna velat åka dit på en biljettkontroll.. 800 kronor är inget jag har att spendera på sådana tråkigheter. Vill passa på att slå ett slag för Västtrafiks service som i detta fallet faktiskt är exemplarisk... Eftersom jag registrerat mitt kort på deras hemsida så kunde jag spärra det och få ett nytt med samma giltlighet direkt i handen. Tack!

Slutet gott, allting gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också trevligt! Puss, Cissi!

Anonym sa...

Haha, hade helt glömt vad som hände i kön, haha, och du gick på toa, det var då jag jobbade som hårdast!
Well, du vet västtrafik höjer till 1200 kr nu, så passa dej.
Puss, snart är vi grannar och du kommer inte bli av med mig...

Cicci sa...

Ja, jag var galet snabb på att korsa avenyn å göra ett besök på condeco =) Å du hade avancerat bra tills jag kom tillbaka =)

När flyttar du?