tisdag 1 april 2008

Spray Date



Ångfunktionen på min espressomaskin slutade fungera för ett par veckor sedan.. Eftersom att jag sällan (läs aldrig) dricker kaffet svart och sedermera vant mig vid att mer eller mindre alltid dricka cappucino eller latte (förutom på jobbet där det gäller att ta det man får) hoppas jag att ni förstår paniken och irritationen jag kände när insåg att det inte längre gick att skumma någon mjölk!

Efter en del efterforskning så insåg jag att det måste vara en "mjölkpropp" som sitter fast i ångröret. Det skulle enligt säkra källor (tack internet och google för pålitlig research) vara tämligen lätt att avlägsna denna propp med hjälp av ett gem. Mitt gem å andra sidan var av besvikelse på tok för stort och jag blev omgående tvungen att hitta ett substitut med mindre omfång. I sylådan fann jag en säkerhetsnål som verkade vara tunn nog. Jag skall måla upp situationen för er på bästa möjliga sätt...

En 26 årig tjej. En köksbänk. En espressomaskin. En säkerhstsnål.

Eftersom att ångröret pekar nedåt så var jag tvungen att huka mig på golvet för att få ett bra blickfång och bli mer exakt i min operation. Jag flyttade maskinen närmre kanten av köksbänken och lade huvudet på sned för se bättre. Efter att ha pillat i uppskattningsvis två minuter så händer något!! Proppen formligen exploderar och ut flyger en hård stråle vatten, uppbyggd av veckor av innestående tryck.. Vattenduschen träffar mig i ansiktet och rinner nedför kinden och halsen för att slutligen även nå min tröjja... Okej, lite vatten är väl inget obehagligt...? Det är väl ingen större sak... eller? Om vi backar bandet och tänker efter lite så blir perspektivet lite annorlunda...Vattnet hade ju trots allt ruvat bakom en mjölkansamling av årgång väldigt gammal och utsatts för värme varje gång jag använt min espressomaskin de senaste veckorna... Så vad får vi ut av denna ekvation? Jo det var ta mej fan en sur härsken mjölkpropp utblandat med ljummet vatten som träffade mig i ansiktet och rann ned över tröjjan.. Lukten fick mig nästan att kräkas.. Jag tror att ni kan föreställa er...

Kids, don´t try this at home!

Men inget ont som inte har något gott med sig. Jag njuter just nu av min cappucino... Ahhh.. (och JA, jag har bytt kläder och sminkat om mig!) =)


1 kommentar:

Lina sa...

Händigare brud får man ju leta efter!!! heja Cicci! :)