torsdag 22 maj 2008

jakten på lycka



Ruset från Göteborgsvarvet börjar mattas av och jag finner andra saker att lägga min tid och min tankeverksamhet på. Den eviga jakten på lycka för mig framåt. Per-veckan lider mot sitt slut och vi sitter i detta nu och tittar på snabbgenomgången av bidragen som tävlar i schlagersemi nr 2. Imorgon jobbar jag tidigt och Pelle tar tåget upp mot huvudstaden igen för att hålla fortet där. Har levt i någon form av semesterkänsla de senaste 7 dagarna. Underbart. Om jag skall summera och betygsätta veckan så har den bjudit på sol, förvåning, kalorier av varierade slag och ett alltid så trevligt sällskap.

I helgen är jag ledig och fortsätter min minisemester fast på annan ort. Kan dock inte hjälpa att vara lite avsundsjuk på Pelle som åker till Rhodos med jobbet på söndag. När ska IKEA bjuda mig ner till Medelhavet? Jakten på lycka fortsätter.


Inga kommentarer: