söndag 3 augusti 2008

funderar på oviktiga saker

Jag vet att jag har nämnt i tidigare inlägg att jag ville bli journalist när jag var liten. Ja det var ju antingen det eller bilmekaniker.. och alla vet ju att de bägge yrkena inte är så olika när det väl kommer till kritan.

Under kylig vår och het sommar har jag sträckläst bok efter bok och får emellanåt ett väldigt sug att knåpa ihop något själv. De hinder som föreligger detta är dock ett otal stycken och ganska så höga att ta sig över. För det första har jag ingen fantasi, bokens karaktärer och händelser skulle in i minsta detalj bygga på mina tidigare betraktelser, goda som dåliga. Jag skulle således sälja ut både mig själv, mina skelett i garderoben, mina vänner och mina fiender (har jag ens sådana?). För det andra så har jag en ovana att inte gärna föra mina glada inspirerande projektinfall över mållinjen. Alla minns vi säkert när jag välte ut all inredning från lådor, skåp, vind, källare och garderob för att en gång för alla effektivisera min förvaring. Det finns än idag små undanröjda bevis under mattan där de ligger och inväntar en välförtjänt egen plats inom väggarna på mina ohyggligt stora 35 kvadrat. Som om dessa skrämselvarningar inte vore nog så har jag dessutom alldeles för tråkigt i mitt eget sällskap för att kunna låta mig hållas med en laptop i knät dag ut och dag in. Jag skulle formligen kväva mig själv.

Men för att humorera mig själv och er kan jag ta emot goda råd, anvisningar, tycke och tänk från de som gärna yttrar sig i frågan. So go ahead and comment.

Inga kommentarer: