fredag 22 augusti 2008

Sex and the city

Nu har jag äntligen sett filmen alla talat om i flera månader! Jag sållade mig sent om sidor till skaran kvinnor som känt kärlekruset och låtit hjärtat slå för Carrie, Samantha, Miranda, Charlotte och alla vuxna män med giftasnojja. Vad är det med män och deras fobi för giftemålet, och vad är det med kvinnor och deras desperation efter den eviga kärleken? Det är så tragiskt men samtidigt så lockande...Jag har aldrig varit så säker som jag är just nu på att jag kommer att flytta till USA och söka min lycka där både gällande karriär och kärlek. De svenska männen står inte chans mot de amerikanska. Så enkelt är det.

Imorgon kommer högstadie- och gymnasiepolaren Sofie på besök och vi ska testa om gamla takter sitter i när vi gör stan på fredag och lördag. Får se om Avenyn orkar med oss två kvällar i rad. Tur att hon lämnat pojkvännen hemma och att jag skaffat mig god karma hela veckan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

och jag är mycket nyfiken på om denna ihopskramlande karma gav nån utdelning ;)?!

Cicci sa...

ooh ja, det gjorde den på många sätt ;) Berättar mer när vi ses i veckan.... (eller kommer bolagret ta död på dig nu när du inte har semester längre?)

Anonym sa...

I ♥ your blog! Finns en liten utmärkelse i min blogg ;)