tisdag 19 augusti 2008

De där förbannade måstena...

Det är sååååå tråkigt med måsten! Jag har under flera månader samlat på mig en hel massa viktiga papper som borde sorteras in i rätt pärmar och mappar. Högarna bara växer och växer och det dåliga samvetet likaså. Hade jag bara tagit mig tiden att rensa så hade mitt samvete blivit så mycket renare. Men gör jag det? Nej!

Istället gömmer jag undan allt lite snyggt så att jag slipper se den jobbiga sanningen. Vilket så klart medför att jag bland mycket annat både glömmer bort att ringa viktiga samtal till min personliga bankman och aldrig riktigt tar tag i den där viktiga frågan kring pensionssparande, för att bara nämna några tråkigheter.

Förra veckan köpte jag en finfin arkivlåda för att äntligen komma igång och underlätta för mig själv. För en arkivbox torde väl vara enklare att bruka än tunga pärmar. MEN, har jag utnyttjat detta inköp och stillat mitt samvete? Nej! det är ju sååå tråkigt att sortera och att göra det jag borde. Enklare, roligare och mer stimulerande är det istället att träffa vänner på stan, spela kort, dricka vin i massor, fika, klubba och titta på TV.

Regnar det imorrn så MÅSTE jag bara ta tag i det! Jag får en fridag idag och så sätter jag igång imorgon. Det låter oroväckande likt mina träningslöften, vilka jag också MÅSTE ta tag i nu nu nu.

Fasen vad jobbigt det är!

Inga kommentarer: