torsdag 2 oktober 2008

Ett åtsittande problem

Jag må ha haft tajta stuprörsjeans sedan ett bra tag tillbaka i min garderob, men dagens outfit är tamej tusan en riktig modeeskapad...

Jag har länge ansett att tvätta är en tråkig aktivitet! Det är sedermera även ett faktum att när de väl återvänt till sitt naturliga habitat i gardroben, förlorat en del av sina textilfibrer, a.k.a sin kvalitet. Veckans tvättpass skiljde sig inte det minsta från denna utgångspunkt och åsikt. För det första hade jag väntat på tok för länge sedan jag tvättade sist (läs: det fanns inga fler ställen att gömma smutstvätten på när tvättkorgen sedan länge varit överfylld) och för det andra var det inte den enda tråkiga hemmasyssla jag hade planerat för kvällen.. Nåväl. Inga större missöden skedde, inget tvättmedel tog slut, det fanns precis tillräckligt med sköljmedel och vanish för att jag skulle känna mig tillfredställd, samt jag slapp se grannkärringens kvarglömde kläder i torkrummet... Frid och fröjd? Nja nästan. Har återigen fyllt underklädeslådan till bredden, luktar återigen nytvättad skånetös när jag lämnar hemmet samt har stillat samvetet med mil. MEN! (ni visste alla att det skulle komma ett men, eller hur?!) De förbannade stuprörsbyxorna har om möjligt blivit än mer åtsittande än tidigare. Är detta möjligt frågar sig nog de som känner mig bäst- Ja tydligen, är själv chockad!!

Så nu sitter jag här på min kontorsstol och försöker spänna mina enorma lår- och vadmuskler emellanåt för att stretcha ut tyget... Pjuuh, kan få träningsvärk av mindre! =)

Bilder kan fås mot betalning..;)

Inga kommentarer: