tisdag 4 november 2008

mesträning?

Igår gick jag för första gången på ett Body combat pass och det var både skitroligt och grymt jobbigt! Men lilla underbara herr Jernsund kategoriserade träningen som mesig... well här kommer ett svar till dig...lilla lilla miniyatzy, din nollåtta wannabe! ;)

Pellefant! Du ska inte vara avundsjuk för att jag tränar lite roligare saker än dig. För en timmas trampande på en fastskruvad cykel, jämsides den där tjocka litersvettande damen med rött hår och frustningar som får Loch Ness odjuret att framstå som en kattunge, imponerar inte på mig! Jag vet att du hemskt gärna skulle vilja gå på step up- och dansklasser men inte riktigt vågar. Det är inte ball nog för en stockholmare. Men vet du… du kan släppa din fasad… vi har alla skådat igenom den för länge sedan. Örebro är din hemstad och det är helt okej att vara en småstadspojk! Beakta dig själv som man (jag vet, det kan kännas avlägset och mentalt omöjligt) och erkänn Öret som en del av dig, låt staden (byn? samhället? Vilken benämning passar bäst in egentligen?) locka fram den mjuka toffeln i dig och frammana dina kvinnliga talanger inom diverse koordinerade träningspass. Om du vill kan du ju säga till dina homies att du blivit så fit för att du tränar brädsporter (step up-brädan kommer bli din bästa vän. Jag är säker på att du kan köpa en egen i någon fackhandel)!

Och sist men absolut inte minst….Jag slår dig varje dag i veckan i yatzy, chicago och skitgubbe… det vet vi båda två!!! ;)

PUSS

7 kommentarer:

Anonym sa...

Om sanningen skall fram

Ååååå Ceciliaaaaaaa. Nog för att jag visste att du lättretad men jag trodde inte att du var så avundsjuk på min träning. För kännedom så har jag inte spinnat på en månad utan jag ägnar mig mer åt Kickboxing samt diverse racketsporter. Detta är något du borde ha koll på iom den digra messkörd du fått på sistone. Vid en snabb google-sökning på din nyfunna träningsform så hittade jag följande

”Vilka kan träna BodyCombat? BodyCombat passar alla från 15 år som vill träna hela kroppen! Träningen passar bäst den som är något tränad. Du arbetar efter egen förmåga i grupp till musik och instruktören går igenom de olika rörelserna. (http://www.enighet.se/bodycombat.htm) ”

Hur jag än försöker så kan jag inte låta bli att fastna på orden ”som är något tränad”. Jag vet att det inte alltid är lätt att komma från Skåne men jag måste dig beröm för att du inte bara kör ner huvudet utan iaf försöker.

Om du tar och dammar av de gamla resultatlapparna hemma hos dig (antar iofs att du slängt dem) så kommer du se vem det egentligen var som vann. Kan erkänna att jag torska i Chicago men vem var det som sopade ner alla tärningar och kort på golvet i ren ilska hela tiden?

Pöss

Cicci sa...

Detta är rent förtal! Oj oj oj, vem är det som är lättretad egentligen? Handen på hjärtat sötnos så vet vi bägge två att det gör mest ont i dig när du förlorar (och det händer ju faktiskt ganska ofta så du torde vara van vid det här laget!).. Sen att du "tränar" racktsporter är väl en liten fin omskrivning för att du rastar dina kära revisorkollegor då och då på någon fin anläggning i öfvre stan. Kan inte för en sekund tänka mig att de kan träffa fjäder- eller gummibollen du så snäll lavar upp till dem. Vi får ta en match nästa gång vi ses... Sätt ett datum I´ll be there sötnos ;) PUSS!!!

Anonym sa...

Känns som det blir svårt att bevisa vem utav oss som har rätt. Men frågan är vem man litar mest på? Den alltid lika noggranna, omutliga och ärliga revisorn eller på dig? Tror, för ditt eget bästa, att det är bäst att vi inte möts i någon match. Tycker att det är lite jobbigt att möta tjejer då de alltid har en viss tendens till att bli lite rabiata om man råkar slå lite för "hårt" eller slår för många "taskiga" slag. Så tyvärr lillen, du kan inte räkna med att jag ställer upp på en match mot dig.
Å spar mig nu gärna ditt svammel om att jag inte vågar osv ;)

Cicci sa...

Glöm att jag spar på sanningen! Se är den kvinnliga Janne Josefsson!! FEGIS!!!

Anonym sa...

Kalla mig fegis, mes, vekling, ynkrygg, kruka whatever. Lovar att jag skall gå en match mot dig. Ser emellertid gärna att du slipar formen lite innan dess.
Nä, nu skall jag ner till en sunkig källare och kickboxas lite med de hårda grabbarna.

Pis and löve

Anonym sa...

Såja såja kära vänner! Ta det cool vetja.. Ses i varvet i maj 09 ;)

/thess

Maria sa...

Åh, combat är en av mina absoluta favoriter!!! Jag ska utbilda mig till instruktör i det nu i helgen faktiskt, coolt va ;)...

Hoppas att allt är bra med dig!
Saknar...

Puss och kram