tisdag 10 mars 2009

Dubbelmacka mellan björnbusarna från norr


När jag flög ner från Arlanda ikväll så formligen vällde det in hockeyspelare från buslaget Luleå Bears. De var "prydliga och fina" i sina svarta rockar med diskret SSAB emblem på ärmen och med svart kavaj och blå skjorta - alla utom de "coola" öststatsgrabbarna som naturligtvis inte behagade bära klubbens kavaj. Jag hamnade mitt emellan tränaren Kyrö och forwarden Almtorp. Sistnämnda höll inte käften en endaste minut på hela resan utan dividerade nonstop hur man skulle penetrera Linköpings försvar och hur AIKs Dimitrakos bäst uppvaktas. Suck. Samma man behagade dessutom inte invänta att planet taxat bort från landningsbanan innan han plockade upp sin Iphone för att ringa upp sitt mobilsvar. TÖNT!!!!

Är nöjd med att jag trampade Martin Chabada på foten och glodde surt tillbaka på honom när jag sa mitt obligatoriska förlåt (det var självklart hans eget fel och han löjlade sig bara)

Hockeytöntarna från norr infriade alla mina fördomar om IQ-befriat beteende och manschauvinistisk bufflighet och tråkig attityd! Hoppas de åker på spö imorrn! ;)

Vilka enorma hockeyrumpor och biffiga lår de har btw!! Tokigt osexigt

Heja AIK! (och Frölunda just i denna omgång)

Inga kommentarer: