fredag 6 mars 2009

Fredagsklureri

En dag som denna, ett par timmar bort från helgen så klurera jag på stora som små frågor..

För det första så är jag mitt uppe i en massa excelberäkningar och jag försöker utnyttja den data jag har på bästa möjliga sätt och låta formler göra alla smarta ekvationsuträkningar så jag slipper pula själv. Men som den kvinna av insikt jag är så har jag påtalat mina egna begränsningar och börjat ringa runt till diverse excelfånar, som ser det som en utmaning att finna lösningar på mina problem. Livet är underbart när man stryker andras egon medhårs och låter dem göra jobbet åt en =)

Men vidare till spörsmål av större dignitet....Under morgonen har jag klurat, klurat och åter klurat på frågan vilket sätt som egentligen är det optimalaste att äta en frukostmacka på... Det kan vid första anblick tyckas vara en bagatell, men vid närmare åtanka så inser man vidden. Skall mackan vara dubbel eller enkel? Skall man äta från ena till andra sidan eller hipp som happ? Skall man kanske rent av äta kanterna först för att spara "det göttaste" till sist? Eller är det helt tvärt om? Och herregud, hur bär man sig åt när det mackan är av runt hårdbröd??? Ja, ni förstår hur jag tänker... Existensiella frågor, släng er i väggen! Mackundran is da shit!



Tjing

Inga kommentarer: