måndag 2 mars 2009

Svealand

Jag är inte en bitter människa.. Eller njaaae, jo, om ärligheten skall fram så kanske jag är det ändå. Visst unnar jag andra människor att ha det bra, att de är lyckliga, snygga, smala, rika, smarta, omtyckta och allt annat underbart, men när det kommer till att stå vid sidan av och se den ena efter den andra flyga iväg till destinationer som jag själv drömmer om att besöka, då växer djävulen av avundsjuka i mig! ;)

Bengan och Lisa kom alldeles nyss hem brunbrända som små pepparkakor och utvilade som få efter två veckors "utflykt!" till fucking JAMAICA!! Halllåå!!?? Vem fan drar iväg till Jamaica lite sådär två månader efter att ha varit i NY!!!??? Guuuud vad det kokar av svartsjuka i mig! Jag känner mig som en treåring som instinktivt vill slänga mig ner på marken, skrika och slå med knutna nävar över orättvisan i världen. Nej men ärligt, jättekul för er mina raringar!! (dock ännu mer underbart om det varit JAG som åkt!)

Idag kommer Mickan m sällskap hem från KUBA!!! Hallå nummer två!!?? Kuba e ju typ fett coolt och guuuuudahäftig destination! Arrgghhh vad det bubblar över nu. Mickan har ju för tusan varit iväg i evigheter i Brysselkålslandet hela hösten och så hinner hon knappt hem innan det bär iväg till KUBA(!!!).. Jisses vad jag är uppe i varv nu :)

Men visst, jag är inte bitter! Själv har jag ju trots allt varit i Kiruna (såg bara flygplatsen och hotellet sist, eller ja just det, ICA supermarket också juu!!) och i Skellefteå (där snön aldrig slutade falla och solen lös med sin frånvaro), så vem bryr sig om Jamaica och Kuba... hmppff...

Har jag sagt att halva kontoret är iväg i Thailand just nu förresten?? ;)

Inga kommentarer: