måndag 26 mars 2007

Light goes Heavy weight


Jag förstår att undran är stor.. Hur gick projekt "Shopping Light"?... Kan resultatet beskrivas som nöjsamt eller som en besvikelse..? Njaaa, här får mitt svar bli tudelat. Det började katastrofalt. Trots att utbudet var stort och humöret på topp så passade jag inte i något av alla de plagg som fick följa med in i provhytten (tro mig det var måååånga). Ingenting var smickarande när de förflyttats från galjen till min kropp, det var tamejf*n deprimerande. För att stilla mitt gråmulna sinne tröstköpte jag en tunika som jag väljer att sätta i kategorin"vardagsklädsel". Trots denna klassificering så spelade ändå den enkla toppen huvudnumret i lördagskvällens scenframträdande!

På lördagen var dock allt som förbytt. För- och eftermiddagens upptåg kan med all rättighet benämnas som Världsmästerskapen i "heavy weight shopping". Jag målar upp scenariot för er; TRE tjejer som precis fått lön, härligt fräscha vårkollektioner i butikerna, ett humör på topp, 17 grader och strålande sol samt dubbla espresso i magen. Genom att addera just nämnda faktorer så kan var och varannan halvbegåvad människa räkna ut att det inte direkt finns någon möjlighet att äta hummer till middag inom en snar framtid (säg cirka 2 månader). Striden om pallplaceringarna var tuff, och det var många som aspirerade om guldpengen. Två personer på besök i Göteborg drog jackpot och gick därmed segrande ur striden med en delad förstaplacering. Jag själv tog emot bronsmedaljen på en hedrande tredjeplats.

Kära Anna och Maria: helgen blev en dyr sådan, men fan jag hade kunnat spendera dubbelt så mycket dollars för att få tillbringa en hälften så rolig helg med er igen!

1 kommentar:

Maria sa...

Tack själv söt!!! Jag hade en helt perfekt helg men superunderbara compadres och supertung packning hem =)! Det här måste vi göra om!!!! Massa kramar till dig Cicci och också Anna som numer befinner sig på ön =)