fredag 20 april 2007

På torsdag är det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst

Idag är jag trött i huvudet. Har faktiskt varit hängig i tre dagar nu, sover tungt och vaknar med ett huvud som känns som en melon. Om man skulle knacka på det kan jag garantera att det låter ihåligt. Fast det kanske beror på andra omständigheter dock.

Idag har Framtidens Företag årsstämma. Jag har hört från säkra källor att det skall serveras tårta. Oj, oj oj. det finns risk för svulsteri. Igår fyllde dessutom Mårten 30 (grattis!) och bjöd på kalorier. Jag måste erkänna att det slank ner ett wienerbröd och dessutom även en havrekaka. Usch. Jag fick så dåligt samvete att jag åkte direkt till gymmet och svettades i 60 min på trampmaskinen och gjorde extra många magövningar. Misstolka mig nu inte, jag får gärna äta onyttigheter, men bara på fredagar lördagar. Jag har nämligen ingen karaktär och kan helt sonika inte sluta proppa i mig kalorier om jag inte har regler att följa. MEN idag är det ju faktiskt fredag! Så idag kommer med största sannolikhet min mage få ta del av lite tårta. Jippie

4 kommentarer:

Cicci sa...

Fick upplysning om att det inte gick att lägga kommentarer utan att vara registrerad medlem, denna spärr är nu borta. Så nu finns det inga ursäkter längre. =)))

Anna sa...

Hallå cicci! Åh, jag vet. Det känns alltid som att vi aldrig har varit ifrån varandra när vi träffas. Hur kan jag lägga snabblänk till dig på min sida? Kjam

Anonym sa...

Förstår inte det där att t.o.m tjejer som uppenbarligen inte har problem med vikten ändå bantar... Tack för gratulationen! /Mårten (30årsgränsen är inte så speciell som de säger)

Cicci sa...

Mårten! Att tänka på vad man äter och motionera regelbundet är inte samma sak som att banta =))Bra att du hade en bra födelsedag!