lördag 12 april 2008

djungel

När jag å Robban flyttade isär så gjorde jag mig av med i princip alla möbler och flyttade in i en delvis möblerad andrahandslägenhet. När jag sedan köpte mina 35m2 så hade jag lustigt nog bara 4 stolar och inget matbord.. Jag köpte av enkelhet ett barbord och fyra barstolar snuskigt billigt på blocket. Snabbt och smidigt pluggade jag in det i samma borrhål som de förre ägarna fixat. Hela tiden har detta varit en tillfällig lösning innan jag hittat ett bättre alternativ. Men med den begränsade storleken på det nya köket så hade jag inte överdrivet många valmöjligheter gällande inredningen..

I julas så kände jag hur riktigt less jag blivit på det förbaskat fula barbordet (såååå 2001!!) och trappade därför upp jakten. Jag hittade många snygga varianter men inga var av rätt storlek, träslag eller prisklass, det var alltid någonstans som skon klämde och jag började bli lite frustrerad. För att inte bli fullständigt galen så kopplade jag för ett tag bort bordshysterin och försökte istället fokusera på vilken tapet som skulle skapa ett intressant koncept för matplatsen... Jag letade intensivt under julen och var väldigt inkonsekvent i mitt tycke och smak.. Härjade fritt bland mönster, färger och stilar...Så äntligen för lite drygt en månad sedan så bestämde jag mig äntigen för en tapet och bara nån vecka efter det så sprang jag på ett schysst bord på blocket.. Både tapet och bord visade sig bli grymt mycket billigare än vad jag budgeterat.. Woohoo!

Bordet har aklimatiserats sedan ett par veckor tillbaks och idag kom så äntligen tapeten på plats. Cred till "bakis-Pat" för tapetlim och spackelspade och ett MEGAcred till Bengan som offrade hela sin lördagseftermiddag till att först hämta upp mig i Guldheden, snurra ett varv ner till Rusta i Sisjön för "last minute need to have"s för att sedan åka hem till mig å riva, röja, sandpappra, limma, mönsteranpassa, skära, rätta till, torka rent, rätta till lite till ....och sedan njuta av det färdiga resultatet. Det tog bra mycket längre tid än vi uppskattat det till men GUD så skönt att få det överstökat... Nu ser min fondvägg ut som en djungel... haha, den e såå cool =) Kom å se för er själva... Å det bästa av allt är att nu e det helt legitimt att dra igång ett partaj för att fira pånyttfödelsen av mitt kök =)

Hipp Hipp Hurra!
Här har ni ni härliga bilder på kökets ansiktslyft från det att jag flyttade in för 1,5 år sedan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

suuuuuuuuuperfint!! längtar till att få se det "live".

Anonym sa...

Va fint det blev! Bordet blev ju riktigt bra. KRAM!