tisdag 15 april 2008

slutkörd

Jag är helt sanslöst trött..

Klockan är 8:43 på förmiddagen och jag har precis ätit frukost och diskat efter mig. Mitt huvud är såååå tungt och kroppen vill bara ge vika på ena sidan och ramla över... Jag börjar sent idag, inte förrän kl 13 men jag skall träna och ville komma upp å få i mig frukosten ett bra tag innan för att smälta den så bra som möjligt. Det är en hel ekvation för att få förmiddagens aktiviteter att gå ihop. Jag måste börja räkna bakåt från den tid jag börjar jobba för att skapa mig en utgångspunkt, dra bort en timma för att ta mig till jobbet med bussen, dra bort lite drygt en timma för träning, subtrahera en halvtimma för att duscha och göra mig iordning, bort tjugo minuter för att ta mig ner till stan och slutligen räkna bort den tid det kan tänkas ta att komma upp ur sängen... Det sista momentet är nästan mest klurigt för det kan röra sig om en väldig massa snoozningar om kroppen inte riktigt vill vara med på noterna...Summa av kardemumma...Idag innebar detta att jag fick kliva upp kl 8 för att få ihop det och slippa stressa... Fy fan. Jag som hade grymmaste sovmorgonen från början.. Livet är surt sa den med I-landsproblem.

Lägenheten ser förresten ut som ett kaos med en massa småprylar som ligger utspridda på vardagsrumsgolvet... Jag började städa ur alla skåp, lådor, garderober och en del av vinden, för att skapa en bättre förvaringsstruktur.. Som vanligt tröttnade jag halvvägs in i projektet och nu orkar jag inte riktigt slutföra... *Suck*

Inga kommentarer: