fredag 18 april 2008

stjärnklart

Klockan slog precis 05:00 och jag sitter och äter frukost tillsammans med radio P4´s vaken. Just nu är det nyheter och jag orkar inte riktigt ta in vad som hänt i världen, vet ju trots allt att jag har chans till att höra samma nyheter om och om igen hela dagen..

Jag plockade fram min cykeln från källaren igår kväll, hade en fin tanke om att cykla till jobbet nu på morgonen. Fördelarna att motionera till jobbet istället för att skumpa på en tråkig buss med 5 andra buttra passagerare var solklara.. Jag skulle för det första komma igång och förbränna lite både under tidig morgon och tidig eftermiddag, jag skulle kunna sova nästan en halvtimma extra och sist men inte minst så skulle jag vakna på ett barmhärtigt sätt... Dessa fördelarna tyckte sig dock inte vara riktigt lika lockande när klockan väl klämtade 04:20 och det visade sig vara bäcksvart ute. Jag sätter inte gärna mig själv i obehagliga situationer i onödan som att cykla under viadukter och i spårområden i skumma gamelstan., så det tar emot lite att lämna lägenheten. Men, men, inte mycket att göra åt detta nu då det inte finns någon rimlig chans att hinna med bussen..

Men än finns det hopp... det kan ju hinna ljusna en del innan jag når gammelstan om cirka 10 minuter =) Får fokusera på att hemresan blir trevligare..
Önskar alla en underbar dag, för det tänker jag ha!!

Inga kommentarer: