lördag 19 april 2008

ångest

Jag har enorm ångets över att jobba idag när vädret är helt underbart. Knallblå molnfri himmel, 14 grader och sol kommer leda till att hela innerstan belägras av lätt avklädda göteborgare med solglasögon på näsan. Jag vill också vara en av dem!! Jag vill inte ruttna inomhus och betjäna kinkiga kunder... Det enda jag kan hoppas på är att besökarantalet blir lågt med tanke på det fina vädret. Kan nästan bli lite irriterad när jag tänker på att det faktiskt finns de som helt struntar i att våren kommit med besked och istället tar bilen till IKEA, jag kan inte förstå hur de resonerar.. Om ingen kommer kanske jag kan få sluta tidigt för dagen? =)

Nåväl. Nu är det som det är. Skall ta en lugn cykeltur till jobbet och njuta så mycket jag bara kan av förmiddagssolen i alla fall. Gårdagskvällen blev ganska blöt vilket medförde att jag inte orkade upp på min lördagspromenad innan frukost.. Usch, slå upp ordet sliten i encyklopedin och du ser en mindre attraktiv bild på mig

Jag gillar uttrycket "det är inte en fråga om det skall ske utan när".. Det kan passa in på många ställen....

Inga kommentarer: