söndag 9 november 2008

Fröken Billgren

Igår var det founduekväll hos Bengan.. Eller det var tänkt att det skulle bli foundueande, men den elektriska variant som herr Strömberg inköpt på någon skitaffär fick säkringarna att gå hela tiden så vi fick snällt och glatt övergå till att "kokfrittera" köttbitarna i en traditionell fritös. De blev rosa i tonen och smakade av någon anledning som kokt skinka... Behöver jag ens säga att det inte var jag som stod bakom varken inhandlandet av köttet eller den briljanta idéen att koka skiten? =) Jag stod och gjorde hejjarramsor för att vi skulle steka köttet istället, men mitt förslag blev snabbt och lätt nedröstat.. Nåväl, alla såser och potatisgratängen (borde egentligen ha gått under benämningen potatispudding... en mer kompakt potatisgratäng har jag aldrig skådat/smakat) var sjukt goda och jag rullade bildligt från bordet.. Vi hade extremt kul åt att allt i matväg gick så snett igår... Gratängen tog en timma, fritösen kortslöts och gjorde så att säkringen gick 5 ggr, guacamolen som skulle serverats till maten tog slut tillsammans med chipsen som skulle ha satts fram efter maten... Alla var hungriga som tusan och festade på salta pinnar å chirre innan middagen blev klar, så när vi väl satte oss var vi i princip redan mätta...

MEN nutill höjdpunkten! Bengan hade gjort sin berömda kladdkaka och självklart såg jag det som min uppgift att dekorera den! Det börjar bli något av en tradition...

Jag må vara efterbliven gällande allt vad rit-teknik och konst heter men kände mig ändå skyldig att föreviga mitt bidrag till kultursverige.. (obsevera gärna att jag valde att göra mannens huvud jättelitet... det brukar ju ändå inte behövas så mkt plats för den begränsade mängden intelligens..hehe)

1 kommentar:

Anonym sa...

*asgarv* vilken middag det blev... hur galet som helst men oj vad roligt vi hade =) vi får göra om å göra rätt en annan gång.