onsdag 12 november 2008

Hyffs, vett och etikett, TACK!

Jag har väldigt svårt för långsamma människor! De finns överallt och de utgör ett hinder för mig när jag skall åka expresståget genom vardagen och livet. Man ser dem på alla tänkbara ställen och de kommer i alla möjliga olika skepnader och former!

Idag har jag exempelvis stött på inte mindre än 4 stycken som skapat irritation och stampande från min sida. Knepigt värre att alla 4 dessutom påträffats i Stockholm av alla ställen, staden där allt skall gå fort. För övrigt så passar jag väldigt bra in här med människor (eller ja de flesta, uppenbarligen inte alla!!) som på ett tydligt sätt effektiviserar, prioriterar och rangordnar, inte minst genom att förpassa alla långsamma själar till höger sida av rulltrappan. Om detta system bara kunde anamas på andra ställen runtom landet!??!! Det finns så otroligt många världsliga (läs: göteborgsbaserade) problem att lösa genom logik! Tänk exempelvis så underbart det skulle vara om alla skyndade sig ur spårvagnarna när dörrarna öppnas vid hållplatsen och att alla som skall stiga på samma spårvagn faktiskt VÄNTADE på de avstigande innan de försökte kliva ombord. Tragiskt nog är detta med största sannolikhet en ren utopi. Det kan nog alla som bor eller har bott i Götet skriva under på!!

Nå väl. Avskaffa långsamma människor som inte kan tänka i termer av EFFEKTIVISERING, PRIORITERING och HÖG STANDARD! (älska Pepps Persson!) Här kommer en upmaning till er som möter mig eller går framför mig och hindrar min framkomst: FLYTTA PÅ RÖVEN!!! :)

Hejpårej!

2 kommentarer:

Simonsen sa...

Tack Cissi, äntligen nån som förstår mig! Detta är vårt samhälles största problem! Död åt alla långsamma människor på stan!

Lisa Gemmel sa...

tyvärr kommer man ju inte undan dem i stockholm. folk är fantastiskt duktiga på att gå fyra i bredd JÄTTElångsamt. men nu när jag tänker på det är det antingen turister eller föräldralediga med barnvagn....